Wygodny zwrot w sklepie internetowym

Mamy styczeń, czas kiedy klienci oddają nietrafione prezenty. Dla małych sklepów jest to problem, zarówno jeśli chodzi o ustandaryzowanie procesu wprowadzenia ponownie towaru do sprzedaży po analizie stanu towaru pochodzącego ze zwroty czy wymiany. Dla klienta proces zwrotu również nie jest łatwy, stanie w kolejce do punktu Poczty Polskiej może przyprawić o kolorowy zawrót głowy.

Aczkolwiek już na rynku są świetne rozwiązania dla klienta jak ten proces usprawnić a przede wszystkim przyspieszyć. Sieć punktów odbioru wszystkich znanych operatorów kurierskich jest już bardzo dobrze rozwinięta, gdzie nie pójdziemy mijamy paczkomat kolejnych firm kurierskich. Są one świetnym rozwiązaniem, klient przygotowuje towar do wysyłki i nadaje w punkcie, który znajduje się blisko miejsca zamieszkania bądź miejsca pracy. Nawet nie musi już generować etykiety zwrotnej by móc odesłać niechciany towar.

Dla dużych firm usprawnienie procesu zwrotów to nie problem, modyfikacja procesów w WMS następnie ERP i przygotowanie odpowiedniego formularza na stronie. Zaproponować atrakcyjną cenę za zwrot na podstawie swojej umowy z Kurierem dla dużej firmy to również nie problem.

Dla małego sklepu są to dodatkowe koszty, które można by było zainwestować w dodatkową reklamę, która przyniesie dodatkową sprzedaż.

A co z klientem? Samo przygotowanie paczki to już niewygodna procedura, znalezienie atrakcyjnej ceny wysyłki oraz nadanie w punkcie nie mówiąc o czasie, który to wszystko zajmuje.

Z pomocą przychodzą dla sprzedających ‘Wygodne Zwroty’ na które natknęłam się sama oddając niechciany towar i równolegle wdrożyłam u swojego klienta.

Korzyści dla klienta;

  • atrakcyjna cena
  • oszczędność czasu
  • brak konieczności wydruku etykiety kurierskiej
  • wystarczy powołać się w formularzu na numer zamówienia
  • łatwy proces wyszukiwania podstrony dedykowanej danemu sklepowi
  • intuicyjny formularz zwrotu – bez konieczności logowania i wypełnienia zbędnych pól
  • obsługa wszystkich znanych firm kurierskich, bez względu gdzie mieszkamy znajdziemy punk nadania dostępny pod ‘ręką’

Korzyści dla sklepu;

  • ułatwienie procesu zwrotów dla klienta
  • zaproponowanie za wysyłkę zwrotów konkurencyjnej ceny
  • łatwiejsza identyfikacja zwrotu na magazynie
  • łatwa implementacja funkcjonalności w Twoim sklepie
  • szybka i intuicyjna procedura ‘wejścia’

Polecam wszystkim sprzedającym, implementacja na stronie to tylko kilka minut pracy (dodanie kodu na stronie oraz zainstalowanie tagu w Google Tag Managerze) a pozytywne doświadczenie klienta bezcenne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *