Sprzedaż w porównywarkach cenowych to jedne z podstawowych miejsc w internecie gdzie warto się znaleźć.
Tak więc jak zacząć sprzedawać na Ceneo? I co muszę wiedzieć zanim zacznę działać by umieścić na platformie swoje produkty?
Po pierwsze i najważniejsze musisz mieć swój sklep internetowy. To ze swojego sklepu internetowego produkty importowane są do porównywarki. Ale po kolei!
Rejestrujemy się jako sprzedawca i akceptujemy dwa regulaminy:
1) jeden odnoszący się do sprzedaży za kliknięcie w nasz produkt – transakcja odbywa się w naszym sklepie www (koszt zależny od kategorii). Ceneo przekierowuje po kliknięciu w wybrany przez klienta produkt, który oferujemy i przekierowuje go do naszego sklepu internetowego. Pamiętajmy nie każde wejście do naszego sklepu kończy się transakcją, wtedy również ponosimy koszt wejścia przez klienta do naszego sklepu www.
2) drugi regulamin dotyczy sprzedaży typu “kup teraz” – wtedy Ceneo nie przenosi klienta na Twój sklep internetowy ale bezpośrednio na platformie oferuje płatność.
Zaakceptować trzeba dwa regulaminy a w późniejszym czasie zdecydujesz czy opcję “kup teraz” chcesz uruchomić bądź nie. Możesz ją czasowo włączać bądź dezaktywować.
Koniecznie na początku wypełnij dane firmy oraz opcje dostawy jakie oferujesz. Sprzedaż przynajmniej u mnie pojawiła się już po kilku dniach.
Dla Presta Shop jest bezpłatny moduł Price Wars, który poleca samo Ceneo – jest opcja bezpłatna i płatna tego modułu.
Jeśli Twój sklep stoi na innym silniku, dopytaj Ceneo w jaki sposób przewidziana jest dla tego sklepu integracja.
Po zainstalowaniu tego modułu w Twoim sklepie musisz powiązać kategorie ze sklepu z tymi w Ceneo. A później przesłać wygenerowany przez ten moduł xml do obsługi Ceneo. Produkty, które w Twoim sklepie internetowym mają wypełniony kod EAN (kod kreskowy) zostaną automatycznie przypisane do tych istniejących już ofert na platformie. A resztę ofert należy powiązać ręcznie, czyli wyszukać w bazie oraz je połączyć. Muszisz pamiętać Ceneo funkcjonuje na zasadzie listy rankingowej, na samej górze znajdują się oferty z najniższą ceną (łącznie z ofertami znajdującymi się na Allegro). Powiązać ręcznie musisz produkty żeby właśnie w taką listę się powiązały i w taki sposób zaprezentowały klientowi.
Jak już wystawisz oferty i zrozumiesz całą filozofię działania serwisu, generalnie interfejs jest intuicyjny i nie trzeba wiele kombinować żeby się po krótkim czasie w nim płynnie poruszać.
Poniżej przedstawiam subiektywne zalety i wady obecności w serwisie:
Zalety:
- niższa prowizja niż na Allegro,
- łatwe zaimportowanie produktów poprzez wygenerowanie plików xml ze swojego sklepu www,
- niska czasochłonność obsługi pod kątem produktowym (aktualizacja np. cen ze sklepu internetowego),
- bez kosztowy import produktów.
Wady:
- duża konkurencja,
- posiadanie swojego sklepu internetowego,
- walka cenowa,
- koszt za kliknięcie (brak możliwości ustawienia limitu dziennego),
- koszt podpięcia się pod API (nie obowiązkowe),
- konieczność uzupełnienia numerów EAN w produktach (jeśli sprzedajesz towary z Chin, które nie mają kodów, będziesz ponosił opłaty za ich wygenerowanie w GS1),
- jeśli nie masz numerów EAN musisz powiązać ręcznie oferty z już istniejącymi w bazie – wyszukiwanie pojedynczo bądź uzupełnić je w sklepie,
- jeśli posiadasz w sklepie unikalne produkty, których nie ma w bazie Ceneo, długo będzie trwało zanim Ceneo wprowadzi je do swojej bazy.
Podsumowując uważam, że zawsze można spróbować a wyniki jakie osiągniesz zdecydują o Twoim “być albo nie być” w tym serwisie.
Testuj, obliczaj i decyduj!