Dlaczego warto jest mieć w swoim sklepie live chat i chatbot-a?

Zainstalowałam w Presta Shop aplikację Smartsuup live chat “bo takie są trendy” pomyślałam. Należy dostosować się do klienta teraz ludzie ze sobą nie chcą rozmawiać, wolą komunikować się drogą elektroniczną – myślałam dalej argumentując swój wybór. Po tygodniu  od wdrożenia pierwsza rozmowa. Przydatne skróty klawiszowe usprawniają pracę w Biurze Obsługi Klienta typu: połączenie dwóch klawiszy i już widzę swoje zapytanie w oknie live chat “w czym mogę pomóc”.

W momencie kiedy nie ma mnie w pracy klienci mogą pozostawić wiadomość dzięki czemu wiadomo kim zaopiekować się z samego rana po przyjściu do pracy. Mogę również zmienić status na “nieobecną” ale to znajduje się w pakiecie płatnym.

Następnie “mój” live chat na którym pracuję umożliwił połączenie się z Messengerem Facebooka i to było jak zbawienie! Byłam zachwycona, pytania w dwóch miejscach zintegrowane do jednego w bardzo wygodnej i intuicyjnej formie. Po porostu gigantyczna oszczędność czasu – pamiętajmy telefony dalej dzwoniły a ja nie musiałam pamiętać o dwóch źródłach kontaktu z klientem. Reagowałam jedynie na dźwięk powiadomienia na live chat.

W pewnym momencie zobaczyłam jak wiele zapytań się powtarza, a do których ja jako pracownik sklepu nie jestem za bardzo potrzebna. Te odpowiedzi są na stronie ale rozumiem klienta, chce otrzymać najbardziej interesującą go odpowiedź w sekundę. I tutaj z nieba spadł mi Chatbot;)

Chatbot to wynalazek jak dla mnie wszech czasów!! Smartsupp udostępnił w pakiecie bezpłatnym okrojoną wersję.

Stworzyłam od razu 5 najczęstszych pytań klientów:

  • jaki jest mój status zamówienia – tutaj live chat wysyła mi wiadomość mailową z adresem mailowym klienta, który czeka na informację,
  • czy wysyłamy za pobraniem,
  • czy jest możliwy odbiór osobisty oraz
  • jak poradzić sobie z z ew. reklamacją i zwrotem.

Pierwsze użycie chatbota w pierwszym dniu od wdrożenia. Pracując w małym sklepie gdzie jedna osoba odpowiada za dość sporą liczbę obowiązków od zakupów i dostaw towarów poprzez dokumentację aż po obsługę klienta uważam, że jest to absolutny must have!

Żeby zainstalować live chat musisz jedynie zaimplementować kod na stronie, później nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów.

Bardzo usprawnia pracę, oszczędza czas, ma bardzo wygodny i intuicyjny interfejs. Niczego nie trzeba szukać. Rozmawiając z klientem mogę od razu kliknąć w link towaru na którym klient obecnie się znajduje.

Polecam przetestowanie, w mojej ocenie bardzo przydatny podczas codziennej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *