Pomoc dla sklepów

Pomoc dla sklepów internetowych może odbywać się na różne sposoby. Na każdym etapie wdrożenia sklepu internetowego będzie to inny rodzaj wsparcia.


Wsparcie dla sklepów może obejmować zarówno pomoc w prowadzeniu kampanii marketingowych i takie wsparcie jest najbardziej powszechne.

Firmy zawierają umowy z agencjami marketingowymi w zakresie prowadzenia kampanii produktowych, e-mailingu, content marketingu – pisanie artykułów na bloga czy pisania opisów do produktów do sklepu internetowego, powszechnie stosowane jest również prowadzenie social mediów w ich imieniu. Kolejną rzecz jest zlecanie tworzenia zdjęć produktowych. Stałym partnerem w prowadzeniu sklepu internetowego jest agencja software house wspierające zespół e-commerce we wdrażaniu poprawek dotyczących samej witryny sklepu internetowego

Prowadzenie sprzedaży internetowej w 2023 roku jest już na tyle rozwinięte, iż posiada dość wąskie specjalizacje a sam administrator sklepu internetowego musi znać się na; sprzedaży, marketingu, IT oraz na analityce internetowej i powinien lubić różnorodność i nadążać za nowinkami technologicznymi.

Pomoc dla sklepów – marketing

Agencja marketingowa wspiera sklepy jeśli chodzi o kampanie marketingowe zarówno ich tworzenie od podstaw jak również po odpowiadanie za ich wyniki. Do działań agencji należą;

  • kampanie w Google – płatne wyniki wyszukiwania
  • pozycjonowanie sklepów – SEO
  • marketing szeptany
  • content marketing
  • e-mailing
  • prowadzenia bloga
  • prowadzenie social mediów
  • dbanie o wizytówkę w Google
  • influencer marketing

Zazwyczaj do wsparcia dla sklepów i prowadzenia powyższych działań zatrudnia się firmy z dziedziny marketingu jak i freelancerów. Działań w obszarze marketingu internetowego jest dość dużo, samodzielne prowadzenie działań też jest możliwe. Na wstępnym eatpie prowadzenie działań z każdej dziedziny może być dość trudne w wykonywaniu, ponieważ praca nad kampaniami zabiera mnóstwo czasu. Pamiętajmy o tym, iż samo skonfigurowanie kampanii to jedno trzeba mieć również czas żeby móc weryfikować jakie efekty kampanie przynoszą i móc je ew. skorygować. Analityka też powinna wchodzić w zakres obowiązków agencji, gdyż śledzenie samych kampanii to jedno a drugie to pomoc dla firm handlowych w działaniach wspierających efektywność tych działań np. zbyt wolne działanie sklepu, liczne błędy na stronie, nie prawidłowe wypełnienie opisów produktów będą miały wpływ na wynik prowadzonych przez nich kampanii.

Wsparcie dla sklepów – firma IT dot. sklepu

Agencja software house, nieodzownym wsparciem dla sklepów są również firmy informatyczne oferujące pomoc dla sklepów przy stawianiu sklepów internetowych, wdrażających poprawki w działaniu platformy e-commerce ale również wdrażających elementy, które są podstawowe z perspektywy UX. To klient wyznacza kierunek tych prac, monitorując ruch klienta w witrynie możemy bardzo dużo się o nim dowiedzieć; co w naszym sklepie jest do poprawy. Po tylu latach klienci sklepów internetowych są już przyzwyczajeni do pewnym elementów znajdujących się na platformach sklepowych, które zazwyczaj są w tych samych miejscach jak np. krótka ścieżka zakupowa, auto-uzupełnianie danych adresowych do których przyzwyczaiło nas np. Allegro. Pamiętajmy wiele działań związanych z e-marketingiem opierają się na powiązaniu różnych narzędzi właśnie z Twoim sklepem np. kampanie produktowe, porównywarki internetowe, sprzedaż na marketplace.

Pomoc dla sklepów automatyzacja – ERP

Kolejną pomocą dla sklepów są firmy informatyczne z zakresu obsługi sprzedaży tzw. systemu ERP, osobiście uważam i widziałam na swojej drodze zawodowej kompletną nieudolność sklepu, który stoi na przestarzałym systemie sprzedażowo-magazynowym. Choćbyś był ekspertem w dziedzinie e-commerce wszystkie pomysły związane z rozwojem sklepu internetowego rozbijają się na tematach informatycznych – integracje. Możesz mieć funkcjonalny sklep i świetny produkt ale jeśli za tym nie idzie automatyzacja a Twój partner technologiczny ‘ugrzązł’ w poprzedniej epoce wcześniej czy później stanie się to problemem nie do rozwiązania.. Jak w początkowym etapie dasz radę to ominąć bądź chwilowo o tym ‘zapomnieć’ wprowadzając produkty, dbając o estetykę to nadejdzie czas gdzie po prostu ‘staniesz’. Warto wybierać w tym obszarze rozsądnie i nie brać tzw. kota w worku, wybierz system, który jest znany, posiada wtyczki do Twojego sklepu a znalezienie developera od Twojego CMS nie graniczy z cudem. Systemów znanych i ‘lubianych’ jest wystarczająco dużo. Dla małych sklepów mogą wystarczyć takie aplikacje jak; Baselinker w których można prowadzić również magazyn kolejno Asseco i Subekt marki Insert. Dla średnich; enova365 czy Commarch natomiast dla dużych przedsiębiorstw; SAP czy Nav.

Zarządzanie sklepem – outsourcing

Pomoc dla sklepów nie obejmuje jedynie powyższych czynności, na grupach na Facebooku i na portalach dla freelancerów znajdziecie jeszcze mnóstwo czynności w sklepach internetowych w których wspierają osoby/firmy z zewnątrz np. koordynowanie e-commerce. Dla małych firm zatrudnienie specjalisty ds. e-commerce może być za drogie, rosnące koszty pracownicze w tym nie pomagają. Sklepy internetowe zatrudniają również konsultantów e-commerce oraz audytorów, którzy wskażą kierunek bądź wesprą w prowadzeniu sklepu na co dzień pracownika firmy. Formy współpracy są różne w zależności od potrzeb firmy zatrudniającej. Mogą to być jednorazowe konsultacje bądź współpraca na np. określony czas.

Każda firma handlowa jest inna, branża w której prowadzona jest sprzedaż również się różni, wszystkie natomiast mają wspólny cel – reklamować się szerszej grupie odbiorców i pozyskać nowych klientów. O konsultacjach piszemy tutaj.

Wsparcie sklepów internetowych może odbywać się również podczas codziennych czynności np. wprowadzaniem produktów do sklepu internetowego czy przygotowaniem plików do akcji marketingowych, więcej dowiesz się w linku poniżej.

Zapraszam do zapoznania się z ofertą wsparcia dla sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *